פוסט טראומה וקנאביס

  • by

בארצות הברית לבדה, כ-8 מיליון מבוגרים סובלים מהפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD), מצב בו אדם מתקשה להתאושש לאחר שחווה או היה עד לאירוע טראומטי. ההערכה היא שכ-8 אחוז מהמבוגרים, או אחד מכל 13 אנשים בארה"ב, יפתחו PTSD במהלך חייהם. מספר זה גדל בחדות עבור יוצאי צבא ואנשי כוחות חמושים: בין 11-30% מהחיילים הוותיקים חווים הפרעת דחק פוסט טראומטית.

תסמיני PTSD משולבים לעתים קרובות עם אלה של הפרעות חרדה ודיכאון אחרות, שקנאביס הוכח כתרופה יעילה עבורן. בעוד שהמחקר רק בראשיתו, מדענים גילו ראיות חיוביות לכך שקנאביס עוזר להרגיע חרדה ותסמינים אחרים הקשורים ל-PTSD. לאחרונה אף העניק ה-FDA לאגודה הרב תחומית למחקרים פסיכדליים מענק לבחינת יעילות הקנאביס בטיפול בחיילים משוחררים עם PTSD.

מאמר זה מכסה את מה שאנו יודעים עד כה לגבי צמח הקנאביס ויעילותו בהרגעת PTSD ותסמיניו ומדוע חולים עם PTSD צריכים לשקול קנאביס רפואי ככלי בדרכם לבריאות.

קנאביס PTSD

כיצד קנאביס עוזר ל-PTSD?

מטופלים רבים עם PTSD דיווחו כי קנאביס עוזר לנהל ואף להעלים את הסימפטומים שלהם. כל המדינות כוללות PTSD כתנאי מזכה לשימוש במריחואנה רפואית, לאור העדויות האנקדוטליות הנרחבות. PTSD הוא המצב המזכה האוניברסלי היחיד בכל תוכניות הקנאביס הרפואי הנוכחיות בארה"ב. בשנים האחרונות, מחקרים מתפתחים חשפו ראיות נוספות המסבירות את המנגנונים מאחורי האופן שבו קנאביס עוזר עם PTSD.

מחקר שנערך לאחרונה הראה שמשתמשי קנאביס עם PTSD לא רק ראו ירידה מוגברת בסימפטומים שלהם, אלא היו בעלי סיכוי גבוה יותר מפי 2.5 להחלים ממצבם בהשוואה לאלה שלא השתמשו בקנאביס.

לפי סקירות של מחקרים מדעיים קיימים, קנאביס עשוי לעזור להרגיע את התסמינים הבאים של PTSD:

מתח וחרדה באמצעות טרפנים כמו לינולול, לימונן ובטא-קריופילן. מחקר אחד של חוקרים מאוניברסיטת וויין סטייט מצא שקנאביס מפחית את הפעילות באמיגדלה, החלק במוח הקשור לתגובות פחד לאיומים.

קנאביס משפר את זרימת הדם המוחית האזורית במוח באמצעות קנאבידיול (CBD), הפחתת חרדה והורמונים וחומרי תזונה במחזור הדם במוח.

קנאביס  מקל על שחזור חוויות טראומטיות באמצעות תפקידה של המערכת האנדוקנבינואידית באחזור וגיבוש זיכרון.

קנאביס מקל על היפרונטילציה, שיכולה לתקוף במהלך התקפי חרדה חריפים באמצעות טרפנים כגון פינן.

מחקרים הראו לאלו עם PTSD יש אננדמיד נמוך יותר בגופם, אשר THC יכול לעזור בהחלפתם.

משפר את השינה ועזור לסובלים מ-PTSD לישון כל הלילה.

משמש כחלופה הוליסטית יותר לבנזודיאזפינים.

שיטות מינון ובליעת קנאביס ל PTSD

אנשים המחפשים קנאביס לשימוש בטיפול ב-PTSD נהנים מאפשרויות רבות ושונות למינון וצריכת קנאביס.

מחקר אחד מצביע על כך שקנאביס יכול להפחית באופן זמני את הסימפטומים של PTSD וששאיפה של עשן או אדי קנאביס הפחיתה את התסמינים בצורה חריפה ביותר מ-50%. זה כנראה קשור לנשימה העמוקה הנדרשת כדי לעשן או לאדות פרח קנאביס, כמו גם לזמינות הביולוגית המיידית ולהשפעות של פרח מעושן או אידוי.

מחקר קטן נוסף כיסה שיטות אחרות של בליעת קנאביס. חומרי מאכל ככל הנראה יספקו הקלה לטווח ארוך יותר עבור תסמיני PTSD וכנראה ישמשו ככלי רפואי רב ערך במינונים נמוכים יותר. תמיסות מספקות השפעות באותו אופן אך יותר מיידי.

מידע נוסף באתר קנאביס.life