אילו עצים יש לבנית בית מעץ?

בנית בית מעץ

היכרות עם סוגים שונים של עצים לבניה יכולה לסייע עבור מי שרוצה להשתמש בהם לשיפוץ או בניית בית. בכל אחד מהמקרים הללו, הדגש צריך להיות על בחירת עץ שהוא גם מספיק איכותי וחזק וגם נוח לעבודה.

כמו כן, אפשר לנצל את השלבים המוקדמים של השוואה בין סוגי עצים כדי לנסות לבדוק מה פערי המחירים ביניהם. על בסיס המידע הזה, קל יותר לבנות בית מעץ בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב.

הנה למשל כמה סוגים שונים של עצים שבהם ניתן להשתמש כדי לבנות בית מעץ:

א. עץ גושני – עץ גושני הוא היקר ביותר בקטגוריה אבל בו משתמשים אם רוצים להשיג תוצאות חזקות, אמינות, יציבות ועמידות. בנוסף, העץ הגושני משדרג את המראה של הבית הפרטי ואפשר להשתמש בו על מנת לבצע עבודות בחלל החוץ או הגג.

ב. עץ רב שכבתי – עץ רב שכבתי מיוצר מכמה שכבות שונות שלכל אחת מהן מאפיינים אחרים. ברוב המקרים, זהו סוג של עץ שבו השכבה העליונה היא מעץ טבעי וגושני – בעוד השכבה האמצעית היא מעץ סינתטי. לגבי השכבה התחתונה, הרי תלוי בתקציב עבור רכישת עצים לבניה ובצרכים של הלקוחות.

ג. דיקטים, יחידות עץ ופלטות או לבידים – קשה לבנות בית מעץ בלי להשתמש בדיקטים, יחידות עץ ייעודיות ופלטות או לבידים. אמנם הדיקטים או הלבידים הם דקים ולכן גם פחות חזקים ועמידים בהשוואה לעץ הגושני, אבל הזמינות הגבוהה מאפשרת להרחיב איתם בתי עץ קיימים ולחסוך בהוצאות.

איך בוחרים את העץ המתאים?

היכרות עם סוגים שונים של עצים לבניה היא רק השלב הראשון בבחירת העץ המתאים. בשלב השני, צריך להיכנס לעובי הקורה ולבדוק מה היתרונות והתכונות של כל עץ. במקביל, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע ולברר לגבי התקציב המתאים לבניית בית עץ חדש לעומת שיפוץ בית קיים.

קראו גם:  כרטיסים משולבים לשעוני נוכחות ובקרה

בסופו של דבר, בחירה של העץ המתאים היא פונקציה של ניסיון וידע. בנוסף, אפשר להשוות בין סוגי העצים לפי המפרט ולקחת בחשבון את השפעת מחיר העץ על הבנייה.