סיוע משפטי לנאשמים בעבירות מין

  • by

עבירות מין והרשעות פליליות דומות מסווגות כחמורות ביותר. המורשעים בהן עלולים לעמוד בפני עונשים והגבלות משמעותיים, שיכולים לנוע בין כמה שנות מאסר למאסר עולם.

בניגוד לפשעים אחרים, רוב התיקים הנוגעים לפשעי מין לא מחייבים עדות של עדי ראייה, אלא מבוססים אך ורק על עדות המתלוננ/ת, וכן על ראיות למצב נפשי ולעיתים החקירה תתבסס גם על ממצאים גופניים.

נציין כי במחקרים שונים שנערכו בכמה מדינות, נמצא כי האשמות שווא בגין אונס למעשה מהוות אחוז קטן מהתלונות. אחוז דיווחי האונס המתגלים מאוחר יותר כהאשמות שווא משתנים ממדינה למדינה. בארה"ב למשל, כ 8% מהדיווחים על אונס עשויים להיות מזויפים ובקנדה כ 10%. לעומת זאת, שיעור התלונות השקריות על מקרי אונס בדנמרק עומד על 1.5% בלבד.

אחוז קטן של דיווחים שקריים אומר שמדובר בנושא שרשויות החוק מתייחסות אליו ברצינות גבוהה לא רק בגלל חומרת המעשים המדווחים אלא גם בשל הלגיטימיות הגבוהה שלהן מבחינה סטטיסטית.

מה נחשב לעבירת מין?

ההגדרה של עבירות מין הם מעשים אסורים שעשויים לכלול מגע, אמירות מיניות, חשיפה, החזקת חומר מיני ועוד. למידע מפורט יותר פנו אל חוק העונשין, תשל"ז-1977 סימן ה' – אשר בתוכו מסווגות עבירות מין לפי חומרתן, מהגדולות ועד העבירות הפחות גדולות.

עבירות מין עיקריות כוללות:

  • אונס (עבירת אינוס)
  • מעשים מגונים בבני אדם
  • בעילה אסורה בהסכמה
  • גרימה למעשים מגונים
  • מעשי סדום
  • מעשים מגונים במקומות ציבוריים
  • החזקה ופרסום חומר מתועב
  • יחסי מין בין מטפל למטופל
  • יחסי מין או בין איש דת לאדם אחר המתרחשים בהקשר של ייעוץ רוחני
  • בנוסף, ישנן עבירות נוספות בעלות אופי מיני, כגון פגיעה בפרטיות והטרדה מינית

עורכת דין עבירות מין

מה עליי לעשות אם הואשמתי בעבירת מין?

במקרה כזה יש לפנות בהקדם לעורך דין פלילי. ליתר דיוק, חשוב לפנות לייעוץ משפטי בהקדם האפשרי לאחר שהואשמת בעבירת מין, עוד לפני הפנייה למשטרה. לאופן שבו נאשם מיוצג בשלבים הראשונים של תיק פלילי יכולה להיות השפעה משמעותית על התהליך כולו.

אם תתנו בהמשך גרסאות מאוחרות כלשהן, שלא ניתנו בחקירה הראשונית, אלו יקבלו משקל נמוך יותר ואף עלולות להשפיע לרעה על אמינותו של הנחקר. עטרך דין עבירות מין מנוסה בתיקים מסוג זה יידע להעניק ללקוח הנחקר ייעוץ נכון לפני החקירה, ולתת הדרכה וייעוץ איך והאם כדאי לעבור בדיקת פוליגרף, ו/או איתור ראיות מזכות.

הפנייה לתכנית טיפול מתאימה

אם הנאשם סובל מבעיה נפשית כלשהי, חשוב שעורך הדין ידע לכוון אותו לתכנית טיפול מתאימה.

חשוב לדעת כי מי שיעבור עבירות מין יעמוד בפני בדיקה מדוקדקת מצד רשויות החוק. גם אם ירצה זמן בכלא, מורשע עדיין יצטרך להתמודד עם סטיגמה חברתית במשך שנים רבות ולהיות במעקב של יחידת צור.

אילו הגבלות מציב פיקוח מצד יחידת צור?

מדובר בהגבלות כגון צמצום חופש התנועה, צמצום הזדמנויות תעסוקה, צמצום יכולת השימוש באינטרנט, איסור גישה למקומות מסוימים, חיפוש ללא הודעה מוקדמת בביתו וברכבו, ועשוי לכלול פגיעה מתמשכת בפרטיות, גם שנים רבות לאחר שסיים לרצות את עונשו.

לסיכום:

 

לא ניתן להפריז בחשיבות הפנייה לעורך דין עבירות מין (עו”ד פלילי) המתמצא בחוק הפיקוח על עברייני מין ובפסיקות בית המשפט הרלוונטיות על מנת להפחית את העונש במידה והחשוד נמצא אשם במעשים המיוחסים לו.

 

למידע נוסף ומעמיק בנושא ולבחינת האפשרויות המשפטיות הרלוונטיות עבורך ניתן לפנות אל משרד עורכי דין עידית רייכרט:

https://reichert-law.co.il/תחומי-עיסוק/עבירות-מין/

 

הערה: המידע במאמר זה אינו מתיימר להוות תחליף לייעוץ משפטי פרטני הניתן על-ידי עורך דין פלילי.