כל ציוד האופניים שרוכב מקצועי צריך

  • by

כיצד לבחור את האופניים הטובים ביותר עבור המצב שלך

אופניים הם הציוד החשוב ביותר לרוכב. אופניים לא נכונים יכולים להפוך את הרכיבה לקשה יותר ופחות מהנה.

ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון כאשר אתה בוחר אופניים, אך השיקול החשוב ביותר הוא הגובה שלך. גודל מסגרת נכון של אופניים יקל עליך להישאר מאוזן, מה שיפחית את הסיכון לפציעה במהלך רכיבה.

האופניים הם הציוד החשוב ביותר עבור כל רוכב. זה מה שייקח אותך מנקודה א' לנקודה ב'.

אופניים

מהם הסוגים השונים של גלגלי אופניים?

גלגלי האופניים הם החלק היחיד באופניים שנוגע בקרקע. הם אחראים על העברת הכוח מהרוכב לכביש.

ישנם סוגים שונים של גלגלי אופניים וכל אחד מהם מיועד לסוג מסוים של רכיבה. חלקם מיועדים למירוץ, אחרים לטיולים ואחרים לנסיעות. הסוגים הפופולריים ביותר של גלגלי אופניים כיום הם:

– גלגלי אופניים קשיחים: אין להם מתלים וניתן למצוא אותם על אופני הרים או אופני BMX. – גלגלי אופניים חצי קשיחים: יש בהם מתלים מסוימים וניתן למצוא אותם על אופני כביש. – גלגלי אופניים קשיחים לחלוטין: אלה כוללים מתלים מלאים וניתן למצוא אותם באופני הרים.

גלגלי אופניים הם המרכיב החשוב ביותר באופניים. הם מה שמניעים את הרוכב והאופניים קדימה, והם גם מספקים תמיכה לרוכב. ישנם סוגים שונים של גלגלים שרוכב יכול לבחור מהם, אך באילו מהם כדאי להשתמש?

ישנם שלושה סוגים עיקריים של גלגלי אופניים: קלנצ'ר, טיובלס וצינורי. לקלינצ'רים יש צינור פנימי המנופח באוויר או נשאב במשאבה ידנית. בצמיגי Tubeless יש איטום אטום במקום פנימית כדי לספק לחץ אוויר. צינורות עשויים מבד או פקק ומודבקים על שפת הגלגל להגנה מפני פנצ'רים.

איך לבחור ?

בחירת הציוד המתאים לאופניים יכולה להיות משימה לא פשוטה. יש כל כך הרבה סוגים שונים  שקל להתבלבל. הדבר הראשון שעליך לעשות הוא להבין איזה סוג רכיבה אתה תעשה ואז לצמצם את הבחירות שלך על סמך סוג הציוד שאתה צריך.

להלן מספר טיפים כיצד לבחור את הציוד הנכון:

– על איזה סוג שטח תרכיבו?

– באיזה מזג אוויר תרכיבו?

– האם תצטרך לסחוב משהו בזמן רכיבה על אופניים?

– כמה כסף אתה מוכן להוציא?

לאחר שסקרנו את המרכיבים בהחלטה איזה ציוד אופניים לקנות, בואו נסתכל על דוגמא.

איך לבחור כפפות ואיך להתאים אותן כראוי?

רוכב צריך ללבוש כפפות כדי להגן על הידיים מהקור ולהגנה מפני פציעה. כפפות רכיבה עשויות מחומרים שונים ובעלות תכונות שונות. 

כפפות רכיבה עשויות מעור, בד או חומר סינטטי. החומר הפופולרי ביותר הוא עור מכיוון שהוא עמיד ומציע אחיזה טובה על הכידון. יש לו גם תכונות בידוד טובות ועוזר לשמור על ידיו של הרוכב חמימות במזג אוויר קר. כפפות בד מועדפות בדרך כלל על ידי רוכבים שרוצים אפשרות קלת משקל המציעה פחות בידוד. עם זאת, הם לא מציעים אחיזה או הגנה כמו כפפות רכיבה מעור. כפפות רכיבה סינתטיות מציעות אפשרות משתלמת לרוכבים שרוצים משהו קל משקל ומציע אחיזה טובה על הכידון עם תכונות בידוד מינימליות

גודל היד שלך יקבע איזו מידה של כפפה.