כיצד להשתמש בקודן לשער כניסה

  • by

לפחות בישראל, הרוב המכריע של התושבים יעדיפו להתגורר במקום סגור ומאובטח. אחת הסיבות המפתיעות לכך היא שתושבים בבית מאובטח נתפסים כבעלי מעמד גבוה וכאמידים יותר. סטטוס הוא דבר אחד, אבל התקנת קודן לשער כניסה תעניק לך ולמשפחתך גם פרטיות וביטחון.

הגנה מלאה על הבית מצריכה התקנה והפעלה של מספר אמצעים וטכניקות להגבלת הגישה, אך אחת הדרכים הפופולריות ביותר לעשות זאת היא באמצעות התקנת קודן לשער כניסה. שיטת גישה זו מחייבת אותך להזין קוד על מעין מקלדת מיניאטורית לפני הכניסה מבעד לשער אל מחוז חפצך. אתה יכול גם להשתמש בחלק מהמקרים בכרטיס מגנטי או אמצעים אחרים המופעלים באמצעות חיישן קירבה ומאפשרים כניסה מאובטחת. כיום זה כולל גם טכנולוגיות עכשוויות יותר כגון גישה סלולרית, שכנראה יחליפו בכל מקום את הצורך במפתחות, אבל זה בעתיד.

כיצד לנהל קודי הגבלת כניסה

לכל מקום שאתם רוצים להגן עליו באמצעות קודן לשער יתכנו מספר קונפיגורציות שונות. זה נכון במיוחד אם הרבה אנשים אמורים להשתמש בשער הזה, ואתם מעוניינים לאפשר לכל אחד דרגת גישה אחרת. למשל, אחת הדרכים לניהול קודי גישה לכניסה היא על ידי מתן קוד ייחודי לכל משתמש וזה למעשה נועד להגביר את האבטחה ואת הקושי לנחש את המספר. בנוסף, אם אדם לא מורשה מנסה להיכנס מיד אפשר להבין באיזה קוד הוא ניסה להשתמש ולהסיק את המסקנות הנכונות במהירות.
 

קוד גישה זהה לכולם 

שיטה אחרת כוללת שיתוף של קוד השער עם כל תושבי הבית וכולם מקבלים קוד גישה זהה. ניתן לפרוץ את השער בקלות אם כולם חולקים את אותו קוד, במיוחד אם מתגוררים בבית אנשים רבים והאזור מתוצפת לעיתים על ידי גורמים לא מוכרים. אם אתה צריך לאתר גישה לא מורשית שנעשתה – הדבר אינו אפשרי כי כולם משתמשים באותו קוד גישה. יהיה קשה לברר מאיפה הגיעה הפירצה בפועל. הפעלת מספר קודים שונים עבור כל בית הוא טוב יותר מבחינה אבטחה, אבל זה יכול להיות די מאתגר לביצוע.

האם קודן לשער מספק אבטחה גבוהה?

שימוש בקודן לשער אמור להקשות על תושבי חוץ להיכנס. עם זאת, רוב משקי הבית מפעילות שערים בלתי מאוישים, מה שאומר שאנשים לא מורשים יכולים לפרוץ גם שערים המופעלים באמצעות קוד. אבל במרבית המקרים, שימוש נכון בקודי גישה לכניסה משפרים משמעותית את האבטחה של אזור סגור. עם זאת, שימוש נכון מרמז כי כל כללי שיתוף קוד השער כפי שנקבעו מראש והוסכמו על ידי חברי המשפחה מתקיימים בקפדנות. רשלנות סביב ניהול קוד שערים תגרום לכך שהקוד יגיע לידיים הלא נכונות, ובמקרה כזה, אולי זה לא משנה שמותקן במקום שער משוכלל.

כדי להבטיח שהקודים יישארו בטוחים ואפקטיביים להגבלת הכניסה, יש ליידע את בני הבית על התפקיד שיש להם למלא בשמירה שהקוד לא ידלוף לגורמים חיצוניים. הם צריכים תמיד להזין את הקוד בצורה לא בולטת, במיוחד כאשר הם נמצאים בחברת אדם אחר. אי נקיטת צעד זה יאפשר לאותו גורם נוסף להבחין בקוד, אותו ניתן להקליד במועד מאוחר יותר. גם אם זה נעשה בצורה לא זדונית כגון הכנסת שליח לתחומי הבית, אותו קוד עלול בסופו של דבר להגיע לידיים הלא נכונות ולכן הטיפ החשוב ביותר הוא לזכור לשנות את הקוד לפחות כל 3 חודשים.

על הדיירים להימנע מלחלוק את קוד השער עם אורחיהם. זה יכול להיות מפתה לתת למישהו קוד לשער במקום להזין אותו בעצמך. עם זאת, פעולה זו מפיצה את הקוד הלאה. יכול להיות שזה מישהו שאתה סומך עליו, אבל זה עדיין פוגע באבטחה מכיוון שאנשים אחרים יידעו על כך מיד ואז יוכלו לספר לאחרים.