איך מורידים אחוזי שומן

  • by

למה אתה צריך להפחית שומן בגוף

שומן גוף הוא סוג של רקמת גוף האוגרת אנרגיה ומספקת בידוד מהקור. בממוצע, כ-20% מהמשקל הכולל שלך מורכב משומן. ניתן לחלק את שומן הגוף לשתי קטגוריות: חיוני ואחסון. שומן גוף חיוני הכרחי לתפקודים תקינים של הגוף, בעוד ששומן גוף אחסון מצטבר בכמויות עודפות.

ישנן סיבות רבות להפחית את השומן בגוף אך הסיבה העיקרית היא כי זה ישפר את הבריאות הכללית שלך ויגדיל את תוחלת החיים שלך.

מגיפת ההשמנה היא דאגה עולמית, עם יותר מ-600 מיליון מבוגרים מסווגים כשמנים ויותר מ-1.4 מיליארד מסווגים כסובלים מעודף משקל.

ארגון הבריאות העולמי (WHO) מעריך שמספר האנשים עם סוכרת עלה מ-108 מיליון ב-1980 ל-422 מיליון בשנת 2014. הדבר נובע בעיקר מהעלייה בהשמנה ובעודף משקל ברחבי העולם.
כדי לקרוא מידע בתחום של איך מורידים אחוזי שומן נא לבדוק ב- thebodyfitgymbuddy.com

יתרה מכך, ארגון הבריאות העולמי העריך שעד 2025 יהיו כ-600 מיליון אנשים עם סוכרת ברחבי העולם (עלייה מ-422 מיליון ב-2014).

לכן, חשוב להפחית את השומן בגוף כדי שנוכל להיות בריאים ולהימנע ממחלות עתידיות כמו סוכרת.

מה ההבדל בין אחסון שומן לשריפת שומן?

גוף האדם אוגר שומן לאנרגיה. כאשר הגוף צריך ליצור יותר אנרגיה, הוא יכול לפרק את השומן המאוחסן.

אחסון ושריפת שומן הם שני תהליכים שונים. אגירת שומן היא כאשר הגוף ממיר עודפי קלוריות לטריגליצרידים, אשר נאגרים לאחר מכן ברקמת השומן. שריפת שומן היא כאשר טריגליצרידים מתפרקים לאנרגיה, המתרחשת במהלך פעילות גופנית או צום.

אחסון שומן: הגוף משתמש בתאי שומן כדי לאחסן עודפי קלוריות. זהו תהליך הנקרא ליפוגנזה.

שריפת שומן: כאשר יש לנו גירעון קלורי, הגוף מתחיל לשרוף תאי שומן לצורך אנרגיה. זהו תהליך הנקרא ליפוליזה.

ההבדל בין אגירת שומן לשריפת שומן הוא שכאשר אנו אוגרים שומן, גופנו אוגר עודפי קלוריות בצורה של טריגליצרידים ברקמת השומן וכן באיברים אחרים כמו כבד ורקמת שריר. כאשר אנו שורפים שומן, הגוף שלנו מפרק טריגליצרידים לגליצרול וחומצות שומן לשימוש כמקור אנרגיה.

מהם הגורמים העיקריים לעלייה מוגזמת במשקל?

עלייה במשקל היא בעיה שכיחה שיכולה להיגרם מגורמים רבים. גורמים אלו יכולים לנוע בין תזונה לא בריאה לאורח חיים בישיבה. המאמר הבא יבדוק את הגורמים העיקריים לעלייה מוגזמת במשקל וכיצד להוריד את אחוזי השומן.

כמה מהגורמים הנפוצים ביותר לעלייה במשקל הם: תזונה לא בריאה, חוסר פעילות גופנית, מתח וחוסר שינה.

תזונה בריאה היא אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות על מנת לשמור על משקל תקין. משמעות הדבר היא אכילת מזונות דלים בשומן ועתירים בתכולת חלבון וסיבים. זה גם אומר לאכול יותר ירקות ופירות מאשר מזון מעובד או חטיפים ממותקים.

פעילות גופנית היא גורם חשוב נוסף בכל הנוגע לשמירה על משקל תקין. פעילות גופנית מסייעת לגוף שלך לשרוף קלוריות, מה שיעזור לך לרדת במשקל וכן לשמור על המשקל הנוכחי שלך ברגע שתגיע לגודל היעד הרצוי.

מתח הוא אחד הגורמים המובילים לעלייה במשקל מכיוון שהוא מגביר את רמות הקורטיזול בגוף

כיצד סוגים שונים של מזונות משפיעים על חילוף החומרים שלנו?

המטרה העיקרית של דיאטה היא להפחית את אחוזי השומן. ישנן דרכים שונות לעשות זאת, אך הדבר החשוב ביותר הוא להבין כיצד סוגי מזון שונים משפיעים על חילוף החומרים שלנו.

לסוגי מזון שונים יש השפעות שונות על חילוף החומרים שלנו. במילים אחרות, לכולם יש ערך קלורי ייחודי משלהם ואחוזי שומן שיכולים להשתנות בהתאם לסוג המזון שאתם אוכלים.

למשל, אם אתם רוצים להוריד את אחוזי השומן באמצעות דיאטה, כדאי להימנע ממזונות עם רמות גבוהות של סוכר ופחמימות. מזונות אלו יתפרקו לגלוקוז בעת העיכול ויובילו לעלייה ברמות האינסולין בגופכם אשר יקשה על הגוף לשרוף תאי שומן לצורך אנרגיה.

מצד שני, מזונות כמו בשר וגבינה דלים בסוכר ופחמימות אך עשירים בחלבון מה שיעזור לבנות מסת שריר במקום לאחסן אותה כתאי שומן מה שיכול להוביל לירידה מוגברת במשקל לאורך זמן.

איך אני בעצם מפחית את אחוז השומן בגוף שלי?

ישנן דרכים רבות להפחית את אחוזי השומן, אך הדרך היעילה ביותר היא שמירה על תזונה בריאה ושגרת פעילות גופנית. אתה יכול גם לנסות כמה משורפי השומן הטובים ביותר לנשים.

כיצד להפחית את אחוזי השומן:

אחוז השומן של אדם הוא כמות השומן הכוללת בגופו חלקי המשקל הכולל. אחוז השומן בגוף חשוב גם מסיבות בריאותיות וגם מסיבות מראה חיצוני.

להלן מספר דרכים להפחית את אחוז השומן בגוף:

– התעמלות באופן קבוע

– לאכול מזון בריא

– הימנעו ממזון מעובד

– לשתות הרבה מים